Již 30 let spojujeme síly, abychom
pomohli skoncovat s rakovinou prsu:
Estée Lauder Breast Cancer Awareness kampaň 2022
#TimeToEndBreastCancer
Obecné informace
Před třiceti lety umíraly ženy po celém světě na rakovinu prsu a znalosti o této nemoci byly omezené. Neexistovala Růžová stužka, výzkum byl podhodnocený a lidé nevěděli, o jak komplexní problém jde. V roce 1992 Evelyn H. Lauder spoluvytvořila Růžovou stužku a zahájila Kampaň proti rakovině prsu Estée Lauder Companies. Ta na základě svého poslání pomoci vytvořit svět bez rakoviny prsu inspirovala celosvětové hnutí. O pouhý rok později, v roce 1993, založila Evelyn Lauder nadaci Breast Cancer Research Foundation® (BCRF) – jde o předního partnera neziskové organizace Estée Lauder Companies Breast Cancer Campaign, který se věnuje podpoře nejslibnějšího výzkumu s cílem vymýtit rakovinu prsu.
Globální rozsah
Elizabeth Hurleyová, dlouholetá globální ambasadorka Kampaně, uvedla: „V průběhu let jsem měla možnost vidět dopad, který společnost Estée Lauder Companies měla na komunitu s rakovinou prsu. K Evelyn Lauder jsem se přidala krátce poté, co založila Kampaň proti rakovině prsu, a společně jsme zahájily cestu v jejím poslání. Dnes je to i nadále jedna z nejsmysluplnějších prací mého života. V průběhu 30. výročí Kampaně, je důležité si připomenout, jak nás všechny tato různorodá nemoc ovlivňuje. Neuplyne rok, aby mi někdo neřekl, že on nebo člen jeho rodiny si vyslechli slova diagnózy nebo si našli bulku poté, co se dozvěděli o důležitosti samokontrole prsu. To je důvod, proč zůstáváme oddáni věci zachraňovat životy. Je mi ctí podporovat odkaz Evelyn a pokračovat v působivé práci, do té doby, kdy žádný pacient nezemře na rakovinu prsu.”
Česká iniciativa
Již třetí rok, i letos v rámci jubilejního ročníku kampaně předá Estée Lauder CZ, s.r.o. 50 % výtěžku z prodeje růžových limitovaných produktů ONKO Unii. ONKO Unie podporuje pacientky s onkogynekologickými diagnózami a metastatickou rakovinou prsu, zaměřuje se na edukativní a osvětové kampaně pro širokou veřejnost.
30 let společného úsilí
Kampaň proti rakovině prsu představuje to nejlepší ze společnosti Estée Lauder Companies. Coby společnost inspirovaná krásou a poháněná hodnotami, klade ELC do středu všeho, co dělá, důraz na lidi, pozitivní dopad a inkluzi. Díky podpoře z Kampaně mohli vědci BCRF dosáhnout významných průlomů v oblasti prevence, diagnostiky a léčby. Porozuměli tak například trojímu negativnímu vlivu karcinomu prsu a identifikovali nové terapeutické cíle, které zlepšují kvalitu života pacientek. Když si nyní připomínáme její 30. výročí, vedou pacientky s rakovinou prsu lepší a zdravější život, a to mimo jiné i díky včasnému odhalování a lepší léčbě. Od konce 80. let 20. století se v USA snížila úmrtnost na rakovinu prsu o 42 %.
#TimeToEndBreastCancer